Search This Blog

Monday, April 12, 2010

Unknown Sender

Yup sudah ada dua kali saya mendapatkan sms dari orang yang saya tidak kenal sama sekali. Sms itu patutlah saya sharing di sini untuk semua orang. Dikarenakan isinya sangatlah baik. Pada sms pertama saya menanyakan kepada yang bersangkutan mengenai jati dirinya akan tetapi tiada jawaban dan di sms yang kedua saya tidak bertanya lagi dikarenakan tidak adanya pulsa. Beginilah isi sms itu:

SMS PERTAMA. Dikirim 14/3/2010. Pukul 18: 09: 58. Dari 08131388xxxx
'Ass, "tolong jgn dihpus" Sms ini dari Ibu Said (Juru Kunci Mekah) ia brmimpi ktmu Rosullullah SAW, blisu psan, kuatkan akidah dlm ibadah, krna dunia sdh goyah dan tua, sbarkn sms ini akn mendpt Rizki bsar dan bila tidak disebarkn, tunggu kesulitan yg tiada henti. DEMI ALLAH.

SMS KEDUA. Dikirim 11 April 2010. Pukul 15:52:57. Dari 08131388xxxx
5 hal melalui 5 jalan:
  1. Berkah rezki akan diperoleh  melalui Shalat Dhuha.
  2. Cahaya dlm kubur melalui Shalat Tahajjud.
  3. Kemudahan dalam menjawab pertanyaan Mungkar dan Nakir melalui membaca Al-Quran.
  4. Kemudahan melintasi Siratal Mutaqim melalui puasa dan sedekah.
  5. Mendapat perlindungan ARSY ILAHI pada hari NISAB melalui zikrullah (zikir). Mari kita amalkan dan sebarkan sms ini kepada saudara muslim.
Terima kasih untuk informasinya...tapi kalau bisa katakanlah siapakah jati dirinya.

No comments:

Post a Comment